maandag 18 maart 2013

jeansrok

Een vrije dag vandaag. En het regent! Dus weer tijd om achter de naaimachine te kruipen. Ik had al een tijdje een lap jeans liggen. Ik had lang gezocht naar van die hele donkere, want dat zie ik het liefst. Nooit gedacht dat ik die bij Verkempinck in Zandvoorde zou vinden. En toch...
Ik had ook al een tijdje een model in gedachten. Toen de knip januari 2013 verscheen was het een schot in de roos : het zou een A-lijn met plooi vooraan worden.  Maar helaas heeft het nog tot vandaag geduurd voor er een rok van kwam.
Ik maakte het beleg bovenaan voor binnenin in een vrolijk katoentje. Want dubbele jeans vind ik nogal stug. Achteraan ging er een blinde rits in, die ik wat van de tandjes weg stikte ( dus niet echt blind gestikt) zodat ze makkelijk open en dicht gaat . Ik had in het verleden met dikkere stof wel eens problemen waardoor ik van pure woede dan de stof kapot ritste....
VoilĂ , nu nog een straalte zon en een vrolijk truitje en we zijn klaar voor de lente!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten